sayang selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, February 5, 2010

alangkah baiknya kalo malaysia...

video

td aku layan video2 best kat youtube..
so,aku jumpa satu video dari negara jiran kita,Indonesia...
video ni mengenai satu rancangan realiti di sana..
PILDACIL namenyer...

rancangan PILDACIL ni diadakan utk mencari pendakwah2 agama Islam..
yg best nyer..rancangan ni utk anak2 kecil..
agak kagum jugak aku coz kalo kat Malaysia xde citer2 mcm ni..
yg ade pun cuma utk nyanyian jer mcm Idola Kecil,Bintang Kecil,Tom Tom Bak..
so,aku rasa ini satu pembaharuan yg kita bleh buat di Malaysia ni...
selain itu,pada pendapat aku..rancangan mcm ni kalo dibuat di Malaysia..
bleh gak berdakwah utk menarik golongan2 anak2 muda,dewasa,org tua juga bisa..hehehee..

selain itu,takde ler anak2 kita ni asyik terdedah dgn dunia hiburan jer..
aku rasa kalo korang punya anak2 mcm dlm video kat ats tu..
pasti korang rasa bangga juga..
skurang2 nyer mereka lakukan sesuatu yg baik utk Islam..
so,korang tengok le video ni..
judge sendiri..
baik ke tak?
bagi aku..alangkah baiknya kalo malaysia ade rancangan mcm PILDACIL ni...

No comments: