sayang selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Saturday, January 30, 2010

preview movie "Ketika Cinta Bertasbih 2"


hari ni aku x kuar pun even hari minggu+dpt gaji..
kurang sihat siket..
so,masa dihabiskan bersama ngan cik abg baring2 sambil rilex2 jer...
so,lps tu kitorg tgok satu movie indonesia "ketika cinta bertasbih 2"
citer ni lanjutan daripada citer ketika cinta bertasbih ari tu & aku dah pernah preview pun citer tu..


kali ni citer ni difilemkan di sekitar Indonesia saje tidak seperti KCB pertama,yg menjadikan Mesir sbg lokasi penggambaran...
walaubagaimanapun citer ni ade kekuatannye yg tersendiri...
byk gak scene2 yg sedih dan menyentuh hati..
x sangka cik abg aku menitiskan air mata tgok satu scene dlm citer ni..
yg mana masa tu ibu Khairul Azzam(hero) meninggal dunia kerna ditabrak dgn lori...

apa yang aku suka ttg citer ni sbb unsur islamik yg cuba dipaparkan..
ttg kehidupan manusia d muka bumi ini..
ttg jodoh dan cinta kerana Allah..
ttg ketulusan hati seorang pemuda mencintai Allah dan agamanya..
sungguh memberi impak besar dalam hidup ku serta cik abg..
di mana,kita perlu lebih redha dan yakin dengan segala ketentuan takdir Allah dlm sesebuah percintaan dan hubungan suci suami isteri...


bagi aku,kalo siapa nak tgok citer ni kenalah tgok KCB yg pertama dulu..
baru bleh menyelami hati watak2 dalam citer ni..
baru mengerti dgn apa yg mereka cuba sampaikan..
kira citer ni mmg sesuai utk semua yang ingin memahami cinta,mencari cinta,
mengenal cinta dan merealisasikan cinta mereka...
so,korang cube ler layan citer ni..
lgpun citer ni pelakon perempuannyer mmg asli bertudung,bukan sekadar lakonan...
so,korang cuba tgok dulu> trailer citer KCB2 ni...

7 comments:

joegrimjow said...

mmg best cite ni!

fashah84 said...

joegrimjow..

best kan citer ni,byk mesej yg bleh diguna pakai...

fareast said...

huhuu..bru je amek ngan kwn tp l0mm smpt nk nengok lagi..rumet smpaikan nanges2 nengok cte neyh..uhuhuu..

fareast said...

huhuu..bru je amek ngan kwn tp l0mm smpt nk nengok lagi..rumet smpaikan nanges2 nengok cte neyh..uhuhuu..

fashah84 said...

fareast..

sedikan tisu tau..
mmg sedih citer ni...huhu..
tp memang mantop!!

Irtiyah said...

salam
dah tengok dua-dua. 5 bintang

fashah84 said...

irtiyah..

waalaikumsalam...
wahh...5 bintang yer...
harap2,malaysia ade buat citer yang baik spt ni...jgn asyik citer org kaya,saham juta2,keta mewah...bosan tau!!