sayang selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, April 19, 2011

snek sihat+sedap..yummyyyy!!

Assalamualaikum....

mesti semua tgh duk rileks2 lps makan malam kan...
sambil layan berita utama kat TV3..
mesti best kalo ade benda nak kunyah2@mengemil(jawa) kan??..
malam semalam ade lah aku buat satu snek mudah ni..yang penting menyihatkan..tinggi kandungan protein..haha..ye lah kot...

snek ni mudah je nak buat...
yang penting ade tempe ngan ikan bilis..
kalo tambah kacang tanah pun best gak...
lps tu ade cili merah@kering,cukup dah bahannye...
just hiris tempe nipis2 mcm nak buat kerepek...lps tu goreng..goreng plak ikan bilis ngan kacang tanah..lepas tu sira@gaul ngan cili yang dah ditumis dan diperasakan dgn gula dan garam..dah siap!!!!


TEMPE BERSIRA LADA...


**teringat masa duk kat U,ade satu roomate jawa selalu jer bawa ni kalo balik dari kg...makan ngan nasi panas2 pon sodap!!

4 comments:

Ila said...

wah,sedapnya..leh cuba ni

putribongsu said...

waaa.....fevret nih!!

fasha, sy tag awak.hihihi

http://celotehbongsu.blogspot.com/2011/04/giveaway-ujang9897.html

manggosteen said...

sedapnya tempe.skrg ni dok kat johor..tempe dah sebati ngan jiwa..ahaha

beautiful.anggun2u said...

fazy,nak tempe tu x??akak post nanti:)