sayang selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, March 29, 2011

Hasil yg amazing!!x sangka sungguh...

Assalamualaikum.....

hari ni hari yg ke 14 aku dlm diet Atkins...
so far,diet ni agak perih gak nak buat...
serius mmg separuh wengg aku dibuatnya...haha...
tapi oleh kerna buat ni bersama-sama org tersayang mmg sgtlah seronok...
ye ler...aku ngan hubby ni kan super duper "cute"..haha...
aku berjaya kurang 5 kg,hubby plak 6.5kg(jeles aku!!)
tapi hari ni kami berpakat nak buat CHEAT DAY..
sbb hubby teringin sgt nak makan daging masak lomak cili api..
so,aku kesian kat hubby..chehh,sbnrnya aku pon teringin gak..haha..




rsnya lama dh blog ni cuti dr entri mkn2&masakan,
sian blog aku..tp xpe..kena tekad kuatkan smgt...
dah letih dah bila pi pakar utk masalah nak anak ni...doc mesti cakap mcmni..."salah satu punca kurang peratus mengandung adalah kerna mslh berat badan"..huhu..
so...kami tekad nk kurangkn masalah ni...
nk tgok apa plak kata doc lps ni..;-)

ade bbrapa sahabat yg conpuse ni...
ade yg bertanya...btol ke aku blom ade ank?
yup..blom rezeki lagi...jadi sape budak kecil yg ade dlm entri2 aku tu?
tu Balqis..ank buah suamiku..ank kepada adik iparku...
Balqis ni aku bela sbg anak angkatku...ibu Balqis ni bersalin..kira Balqis dah ade adik..masa ibu dia baru bersalin aku ler yang tukang jaga Balqis...yang masalahnyer skrg bila dah biasa ngan kami..
dia dah x nak lg dah ngan mak pak nyer...
so kami decide jaga dia as anak kami..
adik iparku pon ok jer...so Alhamdulillah....
dapat gak aku menumpang kasih Balqis..dan merasa jadi seorang ibu..huhu..
mudah2n satu hari nanti Allah beri aku dan suami peluang utk ade anak sendiri..
InsyaAllah...


apa ending sedih2 ni..x mau ler...
baik aku ending kan ngan mode happy..
aku happy sebab nak pi makan nasi lepas 2 minggu dah x makan nasi ni..yahooo....
tapi utk hari ni jer...HAPPY CHEAT DAY!!!

13 comments:

Kak Sam said...

Assalamualaikum..
Banyakkan bersabar dan terus berusaha. Insyaallah.

nur ikhyar dee said...

diet Atkins nie selamat tak kak???

orang nak diet jugak,tapi tak penah nak menjadinya..huhuhu

solomolo said...

wah...
banyak jugak yang susut tue...
jeles nie...


entry terbaru > http://solomolo.blogspot.com/2011/03/sel-sel-minda.html

Unknown said...

salam ziarah dan salam kenal...sedap msk lomak tu...nampaknya kita senasib belum ada rezeki anak juga semoga ada rezeki buat kita nanti..amin...saya follow yer..:)

ct N honey said...

mmg kuat semangat nak turunkan berat bdn ni,...hrp2 dapat target yg dikehendaki.org negori mana boleh lupa msk lomak cili api....

fashah84 said...

kak sam...

InsyaAllah...

fashah84 said...

nur...

insyaAllah slmt..tp kena rajin buat research tau....

fashah84 said...

solo molo...

jom diet..hehe

fashah84 said...

nieza...

Aminn....mudah2n Allah perkenankan....

fashah84 said...

ct&honey...

btol ler tu....kalo xdapat lauk tu gigil...hahaah

putribongsu said...

salam awak...jenjalan kat sini :)
teruskan blogging

AM said...

Belum ada rezeki lagi. Takpe, teruskan berdoa. Mungkin Allah ada perancangan yang lebih baik untuk akak dan suami. :)

*Mak haih! Terliur Arol tengok lemak cili api tue.

fashah84 said...

arol...

btul kata arol tu..InsyaAllah...

mehh sini,jemput mkn...