sayang selamanya...

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, March 9, 2011

@Tesco....;-)

Assalamualaikum....

mlm smlm aku ngan hubby kuar pi Tesco, Seremban...
beli brngn dapur...biasanye kalo beli barang dapur ni mmg suka beli bulk..
senang,x payah kuar byk kali..kalo kuar pun bila ade brg2 yg perlu jer...

tgok harga barang2 sekrg byk yg dah naik harga..
apa nak jadi le yer..?
rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan agaknyer..;-)
susu pekat F&N dulu rega cuma RM2.4o je kat Tesco ni..
skrg dah RM2.99..harga bahan2 kek aku,toksah cakap ler...
butter,shortening,cheese@produk2 tenusu semua melambung naik..
kalo dulu harga barang mahal bleh makan ubi kayu mcm org2 kampung dulu2..
tapi skrg ubi kayu pun dah mahal...kena ler cari brg2 mknn alternatif lain le plak..hehehe...
xpe ler,slagi bleh kayuh,kita kayuh pelan2..
yg penting kita jadi manusia yg sentiasa bersyukur di muka bumi Allah ni..






kuar dr Tesco ingat nk masuk kedai favorite aku..
kedai MR DIY...
aku suka sebab mcm2 barangan peralatan dapur mcm senduk,tupperware,
periuk2,pelbagai berus2,brgn2 hardware...ade jual kat sini...
kedai ni ala2 kedai RM2 ler...byk brg2 china product pun yer gak...
tapi malang sungguh...dah tutup..
baru realise lama nyer le aku duk dalam Tesco tu,sampai x perasan..hehe..


mode: keciwa!!

No comments: